BLIV FRIVILLIG!

 

Som frivillig på Talk Town får du mulighed for at blive en del af et større hold af dedikerede arrangører og med-frivillige, der alle arbejder hårdt for at få Københavns fedeste og mest alsidige festival for feminisme og ligestilling op at stå. Vi kan ikke klare det uden jer, så kom og vær med!

Vi søger fotografer, stage managers, runnere og meget mere. Se beskrivelser af frivilligopgaverne nederst på siden.

Hvis du gerne vil være frivillig til Talk Town 2019, så skriv til info@talktown.dk og fortæl lidt om dig selv og hvilke arbejdsområder du har lyst til at være med på. 

Infomøder for frivillige afholdes i foråret 2019. Datoer offentliggøres her og på Facebook.

frivilligopgaver

TEKNIKERE
Har du styr på PA-anlæg, projektorer og andet simpelt teknisk udstyr?

Som tekniker på Talk Town skal du stille anlæg op, sørge for at der er hul igennem, og hjælpe til hvis det brænder på. Du skal have erfaring fra lyd-teknisk arbejde, og vil have ansvar for det tekniske udstyr ved de forskellige scener og debatrum under festivalen.

FRONT DESK PERSONALE

Er du serviceminded og går ind for frivillighed og aktivisme? Vi vil gerne give festivaldeltagere, debattører og arrangører en god oplevelse under årets Talk Town. Som front desk personale står man fx i baren i den feministiske bodega, eller betjener info- og merchandisebod.  Vi skal bruge front desk personale både i dagtimerne og i aftentimerne.

distro crew

Har du lyst til at cykle København tyndt i ugerne op til festivalen sammen med en gruppe frivillige? Så kan du give en hånd med distributionen af Talk Towns trykte program og flyers, som skal ud på caféer, biblioteker, kulturhuse, spillesteder m.v.

RUNNER
Er du en blæksprutte, altmulig-person med godt overblik og øje for detaljer? Som runner på Talk Town skal du være den, der hjælper med at stille borde op, lave kaffe-refill, afløse bartendere og rydde op løbende. Runners er limen, der holder hele festivalen sammen, og hjælper altid der, hvor der er brug for en ekstra hånd, eller ti. Runners hjælper også stage managers med større opgaver. Du må meget gerne have kørekort!
FOTOGRAFER
Som fotograf er du altid parat, der hvor tingene sker. Du dokumenterer de forskellige arrangementer, tager stemningsbilleder rundt om på festivalen og måske er du også med til at holde Talk Towns Facebook side opdateret under festivalen.
STAGE MANAGER
Har du is i maven og et skarpt overblik? Og har du mod på at stå for afviklingen af de forskellige scener og debatrum? Som stage manager vil du være ansvarlig for en eller to af Talk Towns scener/debatrum og skal afvikle omkring 3-5 events pr dag, alt efter scenens størrelse. Du bliver en del af et team af stage managers og kommer til at samarbejde tæt med Talk Towns arrangører. Du kommer til at stå for at byde oplægsholdere og debattører velkommen og sende dem på scenen, sørge for at arrangementer starter og slutter til tiden, eller beslutte om de kan gå over tid, hvis der ikke er et nyt arrangement efterfølgende. Du vil også sørge for teknikken til scenen altså mikrofoner, projektor, lyd etc. eller sørge for at koordinere teknikere, hvis der er brug for dette. Derudover vil du sørge for forplejning til arrangementet både til oplægsholdere og publikum alt efter aftale.
BACKSTAGE CREW
Som backstage- og/eller crewpersonale sørger du for frokost og drikkevarer til vores frivillige og kunstnere hvilket muligvis inkluderer at anrette kold og varm mad samt lave kaffe. Du sørger for, at der er rent og pænt i backstage/crewområdet. Du skal følge en køreplan og sørge for at mad, kaffe, kager og sandwich bliver sendt ud til de rigtige steder.
KREA CREW

Er du kreativ og har sans for arkitektur og design?

Vi vil gerne have Onkel Dannys Plads til at se endnu bedre ud, end den allerede gør, og har brug for et hold opfindsomme frivillige til at tage sig af dekorationer, infokort og alt derimellem.

Opbygningen er altid hyggelig, hands-on orienteret og du du kommer helt tæt på, når Onkel Dannys Plads transformeres til Talk Town 2019.

Efter en veloverstået festival hjælper du med til at pille det hele ned igen, og få pladsen tilbage til sit oprindelige udtryk. 

X