Vil du være med til at planlægge

Talk Town 2018?

Selvom der er lang tid til d. 3. maj 2018, hvor festivalen åbner, er planlægningen allerede i fuld gang. Kunne du tænke dig at være en del af planlægningen, er vores døre derfor altid åbne.

 

 

 

Vi har brug for hænder og hjerner inden for:
PR og markedsføring (SoMe, web, fotos, nyhedsbreve mv.)
Projektledelsesassistance (projektbeskrivelser, ansøgninger, projektudvikling, kontakt til deltagere, booking mv.)

Skriv en mail til projektleder
Sarah Staalhøj på sarah@talktown.dk og fortæl lidt om dig selv, hvorfor du gerne vil være med, og hvad du kunne tænke dig at arbejde med. Så indkalder vi dig til en samtale og en ”prøve-arbejdsdag”.

Vi glæder os til at høre fra dig.

VIL DU VÆRE FRIVILLIG UNDER TALK TOWN 2018

Den 3.-5. maj 2018 afholdes Talk Town  med debatter, koncerter, performances, workshops og film om køn, ligestilling og feminisme.

Kom helt tæt på festivalens struktur og opbygning og få noget hands-on erfaring med event-afvikling. Vi søger aktivister og frivillige til spændende opgaver i bar/info-/merchandisebod, som runners, teknikere, stage managers, byggecrew, backstage/crewpersonale, børnepassere og fotografer. Vi søger frivillige kræfter til opbygning i dagene forinden, afvikling af selve festivalen, og et oprydningsteam til dagen derpå. Desuden må du meget gerne være med til at promovere Talk Town, både på de sociale medier, på gaden og på dit arbejde med flyers, facebook-opdateringer og plakater.

 

Vi giver dig muligheden for at deltage i et netværk med andre engagerede festival-ildsjæle, debattører og kulturmedarbejdere. Har du spørgsmål, eller vil du vide mere, så tøv ikke med at kontakte os.

Skriv en mail med lidt om dig selv til sarah@talktown.dk, mærk mailen med “Talk Town Frivillig” og oplys gerne hvor mange dage du vil kunne være med, og hvilke arbejdsposter du kunne tænke dig. Vi ser frem til at høre fra dig!

Læs nedenfor om de forskellige arbejdsopgaver

Stage managers
Har du is i maven og et skarpt overblik? Og har du mod på at stå for afviklingen af de forskellige scener og debatrum? Som stage manager vil du være ansvarlig for en eller to af Talk Towns scener/debatrum og skal afvikle omkring 3-5 events pr dag, alt efter scenens størrelse. Du bliver en del af et team af stage managers og kommer til at samarbejde tæt med Talk Towns arrangører. Du kommer til at stå for at byde oplægsholdere og debattører velkommen og sende dem på scenen, sørge for at arrangementer starter og slutter til tiden, eller beslutte om de kan gå over tid, hvis der ikke er et nyt arrangement efterfølgende. Du vil også sørge for teknikken til scenen altså mikrofoner, projektor, lyd etc. eller sørge for at koordinere teknikere, hvis der er brug for dette. Derudover vil du sørge for forplejning til arrangementet både til oplægsholdere og publikum alt efter aftale.
Teknikere

Har du styr på PA-anlæg, projektorer og andet simpelt teknisk udstyr?

Som tekniker på Talk Town skal du stille anlæg op, sørge for at der er hul igennem, og hjælpe til hvis det brænder på. Du skal have erfaring fra lyd-teknisk arbejde, og vil have ansvar for det tekniske udstyr ved de forskellige scener og debatrum under festivalen.

Bar/info-/merchandisebodpersonale
Er du serviceminded og går ind for frivillighed og aktivisme? Vi vil gerne give festivaldeltagere, debattører og arrangører en god oplevelse under årets Talk Town. Som barpersonale står man enten i en af vores satellitbarer rundt om på biblioteket eller i vores hovedbar, som også består af info- og merchandisebod.  Vi skal bruge cafe- og bartender-personale både i dagtimerne og i aftentimerne, du skal servere kaffe, vand, øl, kager og snacks.
Runners

Er du en blæksprutte, altmulig-kvinde/mand med godt overblik og øje for detaljer? Som runner på Talk Town skal du være den, der hjælper med at stille borde op, lave kaffe-refill, afløse bartendere og rydde op løbende. Runners er limen, der holder hele festivalen sammen, og hjælper altid der, hvor der er brug for en ekstra hånd, eller ti. Runners hjælper også stage managers med større opgaver. Du må meget gerne have kørekort!

 

Byggecrew

Er du en kreativ ildsjæl med sans for arkitektur og design?
Vi vil gerne have Hovedbiblioteket til at se skidegodt ud, og her skal vi bruge et hold frivillige kræfter til at bygge bar, scener, pynte lokaler og lave overskuelig skiltning af festivalområdet. Opbygning er altid hyggeligt og hands-on, og du vil være helt tæt på, når Talk Town transformerer Hovedbiblioteket i Krystalgade. Efter festivalen er du med til at pille det hele ned igen. Nedtagning foregår den 20. maj om aftenen, og søndag formiddag hygge-rydder vi, indtil vi bliver færdige.

Backstage/crewpersonale
Som backstage- og/eller crewpersonale sørger du for frokost og drikkevarer til vores frivillige og kunstnere hvilket muligvis inkluderer at anrette kold og varm mad samt lave kaffe. Du sørger for, at der er rent og pænt i backstage/crewområdet. Du skal følge en køreplan og sørge for at mad, kaffe, kager og sandwich bliver sendt ud til de rigtige steder.
Børnepassere
Som børnepasser består du af et mindre team, der passer børn, mens deres forældre og omsorgspersoner er til debat. Du må meget gerne have erfaring med børn og have ideer til aktiviteter, du kan lave med børnene.
Fotografer
Som fotograf er du altid parat, der hvor tingene sker. Du dokumenterer de forskellige arrangementer, tager stemningsbilleder rundt om på festivalen og måske er du også med til at holde Talk Towns Facebook side opdateret under festivalen.

Nyhedsbrev / newsletter

Tak, du hører fra os!

X